Teka lawak

Kuih ape yang bungkusnya di dalam, isinya di luar?

Kuih salah bikin.

Binatang ape power Karate?

Kuda belang.cube kira brape black belt dia ade.

Siape yang menemukan dompet kulit?

Yang menemukan dompet kulit tersebut tolong pulangkan kepada saye.

Pintu ape yang walaupun dengan 10 org pun tak leh nak tolak?

Pintu yang ade tulis 'TARIK'

Saya ade 3 kepala,4 tangan dan 5 kaki...siapakah saya?

Pembohong...

Apa dia 'Jauh di mata, dekat di hati...'?

Usus

Binatang ape yang seluruh anggota tubuhnya kat kepala?

Kutu rambut

Nenek sape jalannya meloncat-loncat?

Neneknye si katak

Knape lelaki jarang kene penyakit anjing gila?

Sbb lelaki ni kan 'buaya'

Ape beza sekretari baik ngan sekretari kurang baik?

Sekretari baik..................'Selamat pagi tuan'

Sekretari kurang baik...........'Dah pagi ni tuan'

Ape persamaan Michael Jordan ngan Michael Jackson?

Dua-dua tak kenal korang...hehe

Tukang ape yang kalau dipanggil, die menjenguk ke atas?

Tukang gali kubur

Nak mencari sikit punye susah, bile dah dapat buang, ape bendanya?

Tahi hidung

Ape persamaan kain jemuran ngan telefon?

Dua-dua kalau dah 'kringgg' bole diangkat...

Knape pokok kelapa kat depan rumah harus ditebang?

Mestilah kene tebang, sape nak cabut pokok kelapa ...gile ape...

Gajah terbang dengan ape?

Dengan susah payah......

Kiriman Cikgu Nazrul

(TEKA-TEKI)20

  1. Lampu apa yang paling panjang?(lampu jalan)
  2. Apa persamaan antara angkat kain dengan angkat telefon?(kering)
  3. Macam mana nak menang lumba lari?(lari sorang-sorang)
  4. Kuih apa isi di dalam inti di luar?(kuih salah buat)
  5. Kalau hujan kita kena angkat apa?(pakaian)

(TEKA-TEKI)19

  1. Mana yang lebih berat..duit syiling ataupun kapal?(duit syiling)
  2. Kapas sekilo dengan batu sekilo..mana yang lebih berat?(sama berat)
  3. Buah cempedak berada di mana?(di luar pagar)
  4. Motor apa yang boleh dimakan?(aji no moto)
  5. Lampu apa yang paling panjang?(lampu jalan)

(TEKA-TEKI)18

  1. Badak apa warna biru?(bluehippo)
  2. Rumah apa tiang dua?(kubur)
  3. Bomba di dalam askar di luar…(timun cina)
  4. Pencuri apa yang polis tak tangkap?(pencuri hati)
  5. Kasut apa paling berat?(kasut bot)

(TEKA-TEKI)17

  1. Kita tidak menyukainya..tapi ia menyukai kita.(kemuncut)
  2. Ayah tidur, abang berdiri, emak mengandung..(5)
  3. Pagar apa yang sejuk?(colgate)
  4. Bola apa yang kita tabik?(bola golf)
  5. Bintang apa ada di dalam air?(tapak sulaiman)

(TEKA-TEKI)16

  1. Makanan apa yang di perbuat daripada ayam tapi tak mengggunakan nama ayam?(telur mata kerbau)
  2. Yang di kejar tak berlari..yang mengejar tiada kaki..(ular kejar katak)
  3. Sekolah apa yang tiada guru dan tiada murid?(sekolah cuti)
  4. Mangkuk apa yang ditambah air banyak manapun tetap sama?(mangkuk tandas)
  5. Keluar satu lubang, masuk banyak lubang?(kentut)

(TEKA-TEKI)15

  1. Apakah benda yang mati bila minum?(api)
  2. Binatang apa ekor di kepala?(gajah)
  3. Siang jadi mat rempit, malam jadi doktor..(nyamuk)
  4. Binatang apa tiada kepala?(ketam)
  5. Bunga apa warnanya hitam?(bunga tayar)

(TEKA-TEKI)14

  1. Masuk satu lubang,keluar dua lubang?(pakai seluar)
  2. Minyak apa warna hitam?(minyak tar)
  3. Bunga apa yang orang bakar?(bunga api)
  4. Apa yang naik dan turun tanpa perlu bergerak?(tangga)
  5. Siang mengecut, malam mengembang…(kelambu)

(TEKA-TEKI)13

  1. Buah apa tiada tangkai?(buah melaka)
  2. Ayam apa berwarna biru?(ayam pelik)
  3. Lembu pandai bercakap,itik naik?(hairan)
  4. Buaya apa tiada gigi?(buaya rongak)
  5. Buah apa biji di luar?(buah gajus)

(TEKA-TEKI)12

  1. Bagaimana nak tangkap burung yang ramai atas pokok?(guna kamera)
  2. Haiwan apa yang ditimbang banyak mana pun sama berat?(itik sekati)
  3. Bila dilepas ia hidup, bila ditangkap ia mati..(gasing)
  4. Pagi empat kaki,tengahari dua kaki.petang tiga kaki?(manusia)
  5. Orang apa yang ada ekor?(orang utan)
  6. Haiwan apa yang berjalan sambil bawa rumah?(kura-kura)
Follow

Get every new post delivered to your Inbox.